Ambities

Stichting School voor School is een kleine organisatie met grote ambities: zoveel mogelijk scholieren een waardige leeromgeving bieden. Wij maken de principiële keuze om geen afgedankt materiaal uit Nederland te transporten; naast de lage kwaliteit van deze meubels zijn transportkosten haast net zo hoog als productiekosten ter plaatse. Onze droom als organisatie is onszelf overbodig maken. Dat klinkt misschien gek, maar denk er eens over na: zou het niet geweldig zijn als scholieren in een waardige omgeving lessen kunnen volgen? Dat iedereen mee kan profiteren: kinderen, ouders, leraren maar ook ambachtslieden? Zo kan het vak van meubelmaker overgedragen worden aan leerlingen en kunnen meubels ter plekke op maat gemaakt worden. We werken keihard om dát te bereiken. Dat doen we niet alleen, maar samen met u als sponsor en bijvoorbeeld met onze samenwerkingspartner Stichting Red een Kind. Zij brengen ons in contact met scholen in ontwikkelingslanden.

Onze initiatieven kernmerken zich door;

• Controleerbaarheid van projecten,
  • Betrouwbare lokale contactpersonen,
  • Nieuw gemaakte meubels welke voldoen aan lokale behoeften,
  • Lokale economie krijgt impuls door het fabriceren van het meubilair.

Stichting School voor School project nigeriaStichting School voor School is steeds in actie voor één of twee scholen. Zodra die voorzien zijn van meubilair, bekijken we voor welke school of scholen we ons daarna inzetten. Daar komt ook de naam ‘School voor School’ vandaan: we willen scholen wereldwijd één-voor-één verder helpen. Daarnaast willen wij ook graag samenwerken met scholen in Nederland om met een eenmalige actie een andere school verder te helpen: de andere betekenis van ‘School voor School’. De eerste reacties zijn positief. De transparantie in de projecten en een stukje bewustwording bij de kinderen zijn argumenten voor scholen om deelname te overwegen of toe te zeggen.

Dankbaar mogen we constateren dat ons werk effect heeft: veel scholieren hebben we al kunnen helpen aan een waardige leeromgeving.

Stichting School voor School Nigeria 2